Улога библиотеке у учењу шпанског као страног језика: акционо истраживање

  • Маријана Алексић Милановић ORCID 0009-0001-4240-9870, Филолошки факултет - Катедра за иберијске студије, Београд
Кључне речи: настава страног језика, учење шпанског као страног језика, метод учења кроз задатке, пројектна настава, библиотека Катедре за иберијске студије, библиотека Института Сервантес у Београду, корисници библиотека, акционо истраживање

Сажетак

У раду се испитује колико студенти основних студија шпанског језика Филолошког факултета Универзитета у Београду користе библиотеку Катедре за иберијске студије и библиотеку „Хосе Јеро“ Института Сервантес у сврху учења језика. Хипотеза да је проценат студената који позајмљују грађу из области језика мали, али да ипак расте када се примени критеријум године студија, само је делимично потврђена. Анкетом у којој су учествовала 162 испитаника утврђено је да на вишим годинама студија позајмљивање литературе намењене учењу језика није у порасту. Tакође је показала да је висок проценат оних који уче језик искључиво из материјала доступних на предметима из хиспанске лингвистике. Такви резултати наводе на закључак да је пожељно указати студентима на богатство које на пољу језика нуде библиотеке и уједно их подстаћи на самосталан рад. Следствено томе, са 35 студената друге године основних студија, спроведен је пројектни задатак који је подразумевао да самостално истраже одређену литературу и представе је на часу. Завршна анкета потврдила је да их је он мотивисао да чешће користе библиотечке фондове у сврху учења језика.

Објављено
12. 06. 2025.
Секција
Библиотека