Очување знања: потреба за комбинованим приступом и поуке древних Индијаца

  • Vijay Srinath Kanchi Moolji Jaitha Autonomous College, Knowledge Resource Center, Jalgaon, India
Кључне речи: очување знања, преношење знања, камени рељефи, симболизам, облик приче, ослањање на памћење, усмено предање

Сажетак

Брзина којом се у модерној цивилизацији увећава област знања праћена је великом бригом у вези са начином очувања тог богатства за будућа поколења. Да ли смо довољно припремљени ако би дошло до неке катаклизме гигантских размера или светске катастрофе, као што је нуклеарни рат? Шта ако се свет постави наглавце или значајно оштети у таквом светском догађају? Како да осигурамо да ће будуће генерације људи, које би наследиле озбиљно разрушен свет, моћи да га изграде поново, у његовом пуном сјају? Како безбедно похранити богатство знања које смо сакупили захваљујући модерном развитку науке и технологије за генерације које би морале све да граде поново из рушевина? У раду се даје преглед техника које су током више миленијума користили древни индијски мудраци да би пренели знање будућим поколењима, као и мудрости и филозофије из којих потичу изабрани поступци. Такође се дискутује да ли су њихове поуке намењене нама.

Објављено
23. 01. 2024.
Секција
Одраз