Дигитално академско образовање током пандемије Covid-19 – перцепција студената и ученика у Андра Прадешу

  • Kutty Kumar Sri Venkateswara Veterinary University College of Veterinary Science Library and Information Science, Andhra Pradesh, India
Кључне речи: онлајн образовање, Covid-19 закључавање, алати за веб-конференције, школа, студенти, У-тест, онлајн библиотечке услуге

Сажетак

Циљ ове студије био је да се испита став студената и ученика Андра Прадеша према виртуелном образовању коришћењем алата за веб-конференције, као одговору на кризу изазвану пандемијом Covid-19. У периоду од јула до септембра 2020. године спроведена је онлајн анкета, чија су 123 одговора одабрана за студију. Да би се одговорило на циљеве истраживања, подаци су испитани коришћењем Ман-Витнијевог У теста и Фридмановог теста. Од 123 особе које су учествовале у онлајн анкети, 48% су билe средњошколци, а 52% студенти. Мушкарци су чинили 63% испитаника, а жене 37%. Највише ученика (30%) било је узраста од 12 до 15 година, док је већина студената (39%) имала од 20 до 23 године. Када је у питању приступ апликацијама за веб-конференције, најпопуларније изборе међу учесницима анкете представљали су мобилни телефони и таблети. Најчешће коришћени алати за виртуелно учење путем веб конференција били су Zoom (90%) и Cisco Webex Meeting (87%). Резултати Ман-Витнијевог У теста су открили да су студенти постигли боље резултате од школараца, што указује на то да су они боље одреаговали на одређене аспекте онлајн образовања у односу на ученике. Тест је открио статистички значајно одступање између очекивања студената и ученика у вези са предностима и недостацима онлајн учења. Штавише, Фридманов тест је открио да се степен свеукупног задовољства значајно разликује код студената и ученика (χ2 (1) = 29,121, п ≤ 0,000). Поред тога, и школска и студентска популација имале су користи од онлајн библиотечких услуга као што су виртуелне изложбе књига, вебинари и програми подизања свести о пандемији Covid-19 и темама које се односе на академски/истраживачки рад, као и од смањења казни/ заосталих накнада за позајмљену библиотечку грађу и обезбеђивања лиценцираних електронских извора и едукативних видео-материјала.

Објављено
30. 01. 2022.
Секција
Тема